10 Kasım 2015 Salı

Film Yorumu #2 | Paper Towns (2015)

Herkese merhaba!

Evde yalnız olduğum zamanlarda, yemek yerken film veya dizi izlemek hoşuma gidiyor. Ben de bu sabah kahvaltıda bir film izleyeyim dedim ve beni pek yormayacağını düşündüğüm "Paper Towns" (Kağıttan Kentler) isimli kitap uyarlamasını seçtim. İyi mi ettim, kötü mü ettim pek bilemiyorum açıkçası; zira kendisi tam da insanı yormayacak cinsten. 

Filmimizin ana kahramanları problemli ve bencil bir kız ile bu kıza aşık olmuş, iyi niyetli oğlan çocuğu. Zaman zaman çeşitli muziplikler yapan, ara sıra ortadan kaybolup tekrar meydana çıkan ve umursamaz bir lise hayatı yaşayan Margo (Cara Delevingne), günün birinde yine ortadan kaybolur. Komşusu olan Margo'ya tanıştığı ilk günden beri platonik olarak aşık olan Quentin (Nat Wolff) ise Margo'nun bıraktığı ipuçlarını keşfederek dostlarının yardımıyla ona ulaşmaya çalışır.

Filmi çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim açıkçası ve özellikle ilköğretim ve lise çağındakilerin neden bu kitabı ve filme bayıldıklarını da anladım sanırım; çünkü filmde tam da bu çağdakilerin yaşadıkları ve yaşamak istedikleri duygulara yer verilmiş: Aşk, cinsellik, vurdumduymazlık, bencillik... Dolayısıyla bu da özellikle kitabı popüler yapan etmenler arasında. Yer yer güldüğümü itiraf etmem gerek; ama sanırım bu da filmden kaynaklanıyor, çünkü konu olarak bir komedi unsuru yoktu.


KÜNYE 
Filmin Orijinal Adı: Paper Towns
Türkçe Adı: Kağıttan Kentler
IMDb puanı: 6,6/10
Yönetmen: Jake Schreier
Senaristler:  John Green, Scott Neustadter, Michael H. Weber
Oyuncular: Nat Wolff, Cara Delevingne, Austin Abrams, Justice Smith, Halston Sage, Jaz Sinclair
Yıl: 2015
Tür: Dram, Gizem, Romantik
Ülke: ABD
Süre: 1 sa. 49 dk.

Özet olarak: Tam olarak zaman kaybı denmese de, izlenmese de olur diyebileceğim filmlerden. Ancak boş vaktiniz çoksa ve kafa dağıtmak istiyorsanız izleyebilirsiniz. Tabii buna harcayacağınız zamanla bir kült film izlemek daha mantıklı olabilir. :) Puanım: 5,5/10

2 yorum:

  1. Kitabını okumadan filmi izlememe kararım sebebiyle listemde olan ve bir türlü izleyemediğim film :) Çok büyük kayıp değil anladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bu tür kitapları okumadığımdan direkt filmi izledim; ama filmi de çok şey katmadı bana yaş itibariyle sanırım. :)

      Sil