13 Ekim 2015 Salı

Postcrossing #1 | Postcrossing nedir?


Herkese merhaba!

Uzun zamandır yazmak istediğim ancak nedense bir türlü başlayamadığım yazılara en sonunda bu akşam fırsat buldum. Benim gibi el yazısını ve nostaljiyi seviyorsanız tam size göre olan bir sistemle tanıştıracağım sizleri. Belki bilenleriniz vardır; ancak muhtemelen bilmeyenler bilenlerden fazladır diye bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. Bir kişiyi bile postcrossing üyesi yapmama vesile olursa bu yazı, ne mutlu bana. :)

Postcrossing nedir, önce buradan başlamak doğru olacak sanırım. Postcrossing kısaca dünyanın herhangi bir yerindeki rastgele bir insandan posta kartı almanızı ya da posta kartı göndermenizi sağlayan bir sistem aslında. Siteye üye oluyorsunuz ve sistemden bir adres talebinde bulunuyorsunuz. Bu adresi aldıktan sonra artık tek yapmanız gereken o adrese bir posta kartı yazıp yollamak. İlk aşamada en fazla 5 adet adres alabiliyorsunuz aynı anda. Bu kartlarınız sahiplerine ulaştıktan sonra artık bekleme sırası size geçiyor. Sizin adresiniz de rastgele kişilere gidiyor ve bu kişilerden kart alıyorsunuz. Sistem daha sonra aynen bu şekilde devam ediyor ve dünyayı gezip göremeseniz de kartpostallar sayesinde aslında bir dünya turu yapıyorsunuz.

Ben şimdiye kadar 80 kart göndermişim ve 78 tane de almışım. Türkiye'de posta maalesef bir hayli pahalı olduğu için (Yurt dışı gönderim ücreti kart başına 2.50 TL), bu sayı bir yılda ancak bu kadar olabildi. Bunun yanında Türk posta hizmetlerinin yavaşlığı da bu sayının artmasına engel oldu açıkçası. Örneğin yurt dışından gelen bir kart benim elime 12-13 günde ulaşabilirken, benim gönderdiğim kartların ulaşması 30 günü bulabiliyor. Hal böyle olunca da gönderdiğimiz ve aldığımız kart sayısı fazla artamıyor.

Aşağıda görmüş olduğunuz tablo benim kart istatistiklerimi gösteriyor. Gördüğünüz gibi, bazı ülkelerden çok fazla kart alış verişi yapmışken bazı ülkelerden çok nadir kart almışım. Bunun nedeni de üye sayılarının değişkenliği aslında. Almanya, Rusya, Belarus, Amerika, Çin, Hollanda gibi ülkeler fazla aktif postcrossing'de. Türkiye'nin durumu da çok iyi olmasa da fena sayılmaz aslında. 21. sıradaydık en son baktığımda. :)


Eğer bu tarz şeylere ilgiliyseniz, siteye buradan ulaşabilirsiniz. Yalnız belirtmekte fayda var, site İngilizce ve kart alıp gönderirken de orta veya orta-üstü İngilizceye sahip olmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Tabii, ben çok azimliyim, İngilizcemi de geliştirmek istiyorum derseniz de birazcık sözlük yardımıyla bu işin altından kalkabilirsiniz.

Bir sonraki postcrossing yazılarımda gelen kartları ve pulları paylaşacağım. Eğer postcrossing'le ilgili sorularınız olursa, yorum kısmına yazmanız yeterli olacaktır.

Hoşçakalın!

Edit: Bu yazıyı yazdığım esnada bir kartım daha Almanya'ya sağ salim ulaşmış. Böyle ufak tesadüfler mutlu ediyor tabii. :)

1 yorum:

  1. Bu sistemi duymuştum ama maalesef İngilizcem olmadığı için yararlanamamıştım. Eşim İngilizce öğretmeni. Eğer zahmet edip bana İngilizce öğretirse ben de farklı ülkelerden insanlarla mesajlaşmak isterim. Hem dilimi de geliştirmiş olurum.

    Sana gelen kartları da yaz lütfen. Neler göndermişler merak ediyorum :-)

    YanıtlaSil