17 Ekim 2015 Cumartesi

Film Yorumu #1 | Source Code (2011)


Herkese merhaba!

Aslında günlerdir bir makale üzerinde çalışıyorum ancak dün ufak bir boğaz ağrısıyla başlayan hastalığım gün içinde devam eden kırgınlık, ağrı, yorgunluk ve hapşırık ile kendini iyice hissettirmeye başladı. Ben de o halimle canım hiçbir şey yazmak istemediği için uzun süredir yapmadığım bir şeye yapmaya karar verdim ve açtım bir film. :)

Bir süredir izleme listemde bulunan, hatta izlemeye başlayıp başında sıkıldığım için kapattığım bir filmi tekrar izlemek istedim. İyi ki de istemişim; şimdiye kadar çok şey kaçırmışım meğer.

Ben genellikle distopya ya da paralel evren konularını seviyorum sinemada. Bu da paralel evren kategorisine sokulabilecek bir filmdi. Başrolde Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan ve Vera Farmiga'nın bulunduğu bu film, Chichago'da büyük bir eylem planlayan bir bombacıyı bulmak amacıyla "Kaynak Kodu" adı verilen bir bilgisayar programı kullanılarak başka bir adamın hayatının son 8 dakikasını tekrar yaşamak zorunda olan Yüzbaşı Colter Stevens’ın (Gyllenhaal) yaşadıklarını konu alıyor. Filme adapte olmak başlarda biraz zor oluyor ancak film kolaylıkla izleyiciyi içine almayı başarıyor. Filmde hem bilimkurgu hem de dedektiflik bir arada sunulmuş. Aynı zamanda paralel evrenin varlığını da sorgulatacak cinsten bir konuya sahip olan film, sonuyla da izleyicileri şaşırtmayı başarıyor.

Her ne kadar hala cevaplandıramadığım bazı mantık hataları bulunsa da paralel evren meraklılarına bu filmi tavsiye ediyorum. Puanım: 7/10

KÜNYE 
Filmin Orijinal Adı: Source Code
Türkçe Adı: Yaşam Şifresi
IMDb puanı: 7,5/10
Yönetmen: Duncan Jones
Senarist: Ben Ripley
Oyuncular: Jake Gyllenhaal, Michelle Monhagan, Vera Fermiga
Yıl: 2011
Tür: Aksiyon, Bilim-Kurgu, Gerilim
Ülke: ABD, Fransa
Süre: 1 sa. 33 dk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder